torstai 23. elokuuta 2007

Sellaista sattuu

Elokuiset matonkudeillat takana.Kolmena iltana olin mukana omien kangaskasojen kanssa ja sain tehtyä kudetta todella paljon.Olen tosi tyytyväinen.Moneen vuoteen yhteensäkkään en ole näin paljon leikannut.Mutta nyt kun into olisi päällä,voisin kotonakin leikata lisää.Nimittäin leikattavaa kyllä olisi.Sellaisia kankaita,joita olen ostellut lastenvaatteisiin yli 15-vuotta sitten,en enään vuosiin ole tarvinnut mihinkään.Joutaa siis kuteiksi.
Kutomaan voisin ryhtyä vaikka heti,omat kangaspuut olisi valmiina ja niissä on loimeakin jäljellä.
Haittana vain on oikutteleva niskani.Pitää odottaa vielä,ettei ainakaan enempää kipuilisi,jos oikein innostuisin kutomaan.
On minulla aarteitakin odottamassa kangaspuilla.Olen aikoinani värjäillyt omien lampaiden villoja kasviväreillä.Varasin kaikille kolmelle lapselleni huopaloimet ja kudelangat,jos ehtisin huovat kutomaan.Näihinkin olen jo luonut loimen valmiiksi.Kuvassa olevat värjätyt villat on puserolankojani,mutta samaisia värejä on huovissakin.

Viikko on ollut vilkas,sukkaa sellaisena perusversiona on tehtynä useampi pari.Muuta neulontaa en olekkaan ehtinyt harrastaa.
Minulla kävi työkaveri keräilemässä marjoja viikolla,kun puskiin jäi punaisia poimittavaksi.
Todellakin hän vain kävi.Kaatua pyllähti tämä marjastaja ja siihen jäi ämpärit odottamaan.Tilasin ambulanssin ja saimme naisen hoitoon.Nyt on jalka leikattuna ja luut kasattu uudestaan paikoilleen.
Vaarallista touhua tuo marjastaminen.Pitänee varoa,kun menen sittenkin keräämään loput.Olin jo toivoa täynnä,ettei minun enempää pidä nyppiä,vähän tylsää hommaa.

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

No jopas oli pyllähdys;)
Kyllä nuo kasvi-yms. värjätyt langat on aina kauniita. Messuillakin niitä ihailen ja hypistelen.
En kuitenkaan aio värjäämään ruveta. Johan siinä lankavuori paisuisi älyttömäksi.

Anonyymi kirjoitti...

Ihanan värisiä nuo värjätyt langat :)

Anonyymi kirjoitti...

Kauniita lankoja olet värjännyt!

TeSa kirjoitti...

Sen verran pitänee tarkistaa omaa kirjoitustaan,että lankani olen värjäillyt jo vuosia sitten.
Ovat vain jääneet odottamaan sitä suurta ajatusta ja inspiraatiota.
Värjäilin monena kesänä kasveilla lankoja.Varastoja vielä löytyy.

Ja marjakaverini pääsi eilen kotiin sairaalasta.Nyt köpöttelee 6vk kipsi jalassa.