torstai 6. maaliskuuta 2008

Mietteitä keväästä

Mitä sitä netissä seikkailija tekee, kun kotona ei toimi tietokone? Näppäilee jokaista koneessa olevaa näppäintä ja tuskailee tietämättömyyttään. Lopulta antaa periksi ja ihmettelee, miten on ennen tullut toimeen ilman konetta.
Iltapäivään saakka seikkailijan olo on ihan levoton, ja iltahämärissä lopulta lähtee liikkeelle-etsimään toimivaa konetta sisaren luota.
Sinä aikana, kun ei ole voinut lukea muiden blogeja, on paneuduttu kevään suuren juhlan koristuksiin.
Pääsiäinen on lähellä ja mieli kaipaa raikkaita värejä, hiukan keltaista, valkoista ja pastellia Lisää vihreää, sitä kyllä meiltä löytyy ympäri vuoden.
Olen kerännyt virkkausmalleja, aiheena pääsiäinen, erilliseen lehtilokerikkoon. Mukaan on sopinut myös jouluiset lehdet, koska niistäkin löytyy koristepalloja.
Olen ostanut erilaisia styrox- aihioita vuosien varrella ja kaikki on jääneet pölyttymään tekemättöminä askartelukoriini. Samoin on tullut joskus osteltua kirjontalankoja, joilla en tee mitään. Nyt olen saanut suuren ajatuksen ja kerännyt kaikki tarveaineet pirtin lattialle. Ohjelehtiä on selattu sormi märkänä ja kirjontalangat alkaneet taipumaan virkkuukoukulla koristeiksi.
Tässä kauniissa vanerilaatikossa on aikoinaan säilytetty vanhan parin valokuvia, silloin ennen kun valokuvia ei paljon ollutkaan.
Minä olen ominut laatikon niille kirjontalangoilleni.
Pientä lajittelua värien mukaan ja sitten aloitetaan. Hei, täähän on kivaa. Paitsi langanpäitä on ihan mahdottomasti pääteltäväksi.
Kun meillä toimii kone seuraavan kerran, niin kerron valmiista koristuksista.
Lähtee kotiin askartelemaan lisää...

Ei kommentteja: