perjantai 25. huhtikuuta 2008

Kaikkea sitä ja tämäkin vielä

Minulla on ihana PartyLite esittelijä. Aivan mahtava. Tai puhelahjat sillä on kyllä ihan omaa luokkaansa.
Kova minäkin olen puhumaan, mutta tämä esittelijä on vailla vertaa.
Olemme tunteneet toisemme kolmisen vuotta ja joka kerta hän on kutsunut minua aloittamaan konsultiksi. Joka kerta olen kohteliaasti kieltäytynyt.
Muutama viikko sitten soi puhelin.
-Onko Terhi? -Joo.
Ääni kähisten sain puhua pihistyä, kuumetokkurassa.
-Mitä kuuluu? -Ihan hyvää.
-Oot kipeä? -Pikkasen kuumetta ja flunssaa.
-Olis yksi kiva juttu! -??
-Kuun lopussa on Vammalassa Hotelli Ellivuoressa PartyLiten 35- vuotis syntymäpäivät ja sinne olisi kiva saada yksi emäntä pitämään pieni kertomus onnistuneista kesäkutsuista. Lähtisitkö pitämään pienen esitelmän?
-Jos vain olen kunnossa ja ei ole muita menoja.
Siis lupauduin.
Melkein tunnin kestäneen puhelun aikana ehdimme juttelemaan, tai minä kuuntelin, niitä näitä.
Ennen puhelun loppumista huomasin kysyä, kuinka paljon sinne on tulossa väkeä.
-Noin 100 henkeä, ehkä enemmän.
Klup!
En ole koskaan pitänyt puhetta noin isolle väkimäärälle. Mietin, että enhän voi sitä peruakkaan, ei ollut mitään hyvää syytä.
Jännittikö välillä? No, ei. En ole jännittäjä. Helppo juttu...
Kyseessähän on minun nämä viime kesäiset PartyLite puutarhakutsut, keskellä kesää, meidän pihalla.
Olin kutsunut paljon ystäviä, kyläläisiä,sukulaisia,työkavereita.
Oli kuuma kesäpäivä, vesisadetta tasan kahden tunnin välein ja ihania ihmisiä koko päivän. Kolmet esittelyt.
Eilen muistin, että tänäänhän on se päivä. Ei mitään mielessä.
Lähdin hyvissä ajoin ja mitä.
Väkeä paikalla ihan mielettömästi. Yli 400! Auts!
Päätin, etten hermoile, otan asian rauhallisesti.
Ja sitten minut kuulutettiin illan emäntänä paikalle. Olihan se, ihan mielenkiintoinen kokemus.
Ja mitä tästä opin? Kuumeisena pitää olla erityisen tarkkaavainen puhelimen soidessa =)
Sain ihanan ison Hurrikaanikynttilän kiitokseksi ja esittelijäni, ihana ystäväni, antoi tuon omansa kynttilän minulle.

Ei kommentteja: