sunnuntai 17. elokuuta 2008

Lankakerän etsintää

Minäpä olen ottanut ja siivonnut lankojani järjestykseen parina viimeisenä päivänä. En laskenut, enkä punninnut lankojeni määrää, mutta on niitä paljon. Kivasti ne kuitenkin on valmistuu, eikä pitkiä aikoja ehdi odottelemaan korinpohjalla.
Ja hyvät lankakorit minä olen itselleni löytänytkin!
Nämä kaksi koria, jotka ostin ja täytin langoilla kesän alussa. Näistä korissa olevista olen tehnyt melkein kaikki valmiiksi. Sen verran siirtelin lankoja toisiin töihin, että pääsen osasta lankoja virkkaamaan. Mistä lie - kuin salama kirkkaalta taivaalta - tuli ihan mahoton tarve aloittaa virkkaus. Ja malliahan löytyy.
Ja sukkalangat siirtelin kaikki samaan koriin, sinne siirtyivät ihanaiset Mokkasukkalankanikin. Minua hiukan houkuttelisi liittyä sukkasatoon, mutta jos en olekkaan innokas sukantekijä, jään vain ilmottautuneeksi. Mietin vielä.
Muutamat kauniit sukanmallit on minua houkutellut jo pidemmän aikaa, nämä Hepsin countrysukat ja Käsillään -blogin Paraphernalia. Minä kun aina vaan tikuttelen niitä ihan perussukkia, vahvistetulla kantapäällä. Ne on ihan parhaita saapassukkia.
Ihan vähän tuuletin huikeeta sukkalankamäärääni uudella terassinlaudoituksella, yli 70 kerää. Tästä kiepistä puuttuvat kaikki Seiskat ja Nallet, nehän on olleet peruslankojani sukkiin vuosikaudet. Olisikohan ihan pikkuisen netissä viettämieni tuntien syytä, että olen innostunut ostamaan ja tilaamaan muitakin lankoja näiden markettilankojen lisäksi.
Lopuksi kuvaa siitä näkymästä, mitä katselen istuessani koneella. Laskevaa ilta - aurinkoa päin tässä katsellaan. Kuvitelkaa te se aurinko, tänään on niin pimeää ja harmaata, ei tietoa mistään auringonlaskusta.

9 kommenttia:

Niina kirjoitti...

Ihana ympyrä!! Ja ihania lankoja!!
Kiitos kun jaoit tämän kuvan kanssamme!!

Matleena kirjoitti...

Voi kun olet keksinyt kuvata kivasti nuo lankasi, on niin kaunis ympyrä.

TeSa kirjoitti...

Tuosta kuvasta voin aina vilkuilla mikä lanka seuraavan työhön. Yksi siitä on jo otettu neuletta varten.

Anonyymi kirjoitti...

Sinäpä olet keksinyt hienon tavan tuulettaa lankoja =). Hyvin esteettinen näky näin langan ystävälle, ah. Paljon on lankaa, mutta paljon sinä neulotkin.

Anonyymi kirjoitti...

hauska lankaympyrä ja oikein nätti terassinäköala ;)

TeSa kirjoitti...

Olisi vielä monenlaista lankaa ympyräksi.

Anonyymi kirjoitti...

Ekaa kertaa (ehkä) eksyn blogiisi ja mitä minä näinkään! Ihania sukkalankoja ihanasti esillä!
Oli aika monta tutun näköistä kerää joukossa, siis sukkalanka höperö täällä jorisee ;)
Ilman muuta ilmottaudu sukkasatoon, minäkin ilmottauduin ihan jos sais änskällään ees jonkun pikku pikku sukan tehtyä ja eihän siinä kuiteskaan kenenkään paikkaa vie (minäkö oon selitelly ittelleni ;) kun KAIKKI pääsee mukaan!

TeSa kirjoitti...

kiva kun joku aina eksyy ja jättää käynnistää merkinnän. Näin löytyy se uusi blogi minullekkin.

Anonyymi kirjoitti...

Tuo lankaympyrä käy kyllä taideteoksesta. Ikkunastasi näkyy kivasti tuonne pihamaalle. Jospa se armas aurinko sieltä vielä joskus näkyykin.