torstai 11. joulukuuta 2008

Timangeja

Minä en saanut tälle joulunalusajalle lainkaan omaa joulukalenteria, en edes sitä perinteistä suklaakalenteria. Onneksi netistä löytyy monta kivaa kalenteria, joista sitten voipi availla luukkuja päivittäin.
Minulla on jatkuva tekemisen tarve, joten minun suosikkikalenteri on ehdottomasti Garnstudion -sivuilta löytyvä. Drops desing- väki on laittanut joka päivälle jokin pienen käsityön valmistettavaksi.
Sen verran minussa on uteliaisuutta, että kävin etukäteen kurkkimassa tulevien päivien puuhailuja ja ihastuin heti tähän tämän 11. päivän luukun takaa paljastuneeseen koristeeseen.
Viikolla aiemmin mainitsin siivonneeni työpöytääni ja laittaneeni tavaroitani hiukan järjestykseen, kaivoin sitten takaisin nämä(kin) renkaat ja hain jämälankalaatikostani paksumpaa valkoista puuvillalankaa. Novitan Suvi -lanka sopi hyvin työstettäväksi, eikä yhtään haittaa eri värierän kerätkään valmiissa työssäni.
Jokaisessa renkaassa on erilainen kahden kerroksen korkuinen pitsi.
Nämä rannekorut olen ostanut kirpparilta. Pussi sekalaista nauhaa ja nappia, ketjuja ja ompelutarvikkeita lisättynä vyönsoljilla ja muovisilla rannekoruilla. Oikea aarre sekalaista tilpehööriä. Mukana oli myös kaksi verhotangon pidikettäkin.
Pientä kimallusta antaa timagit koristeiden keskellä. Ne sain hiljattain Yves Rocherilta asioidessani liikkeessä joulutarjouslappuseni kanssa. Mietin vain tuon kimallepussin nähdessäni, että mihinkähän minä nämä laittaisin? Mutta onneksi osui silmääni tämä ohje, jossa nuo pienet koristeet ovat se piste iin päälle. Kiinnittelin ne pienin pistoin virkatun renkaan taakse, ihan omista nauhoistaan.
Tässä työssä kohtasi kymmenen rengasta nuo kymmenen kimaltavaa timangia. Kierrätystä parhaimmillaan.
Töistä tultuani kävin laittamassa koristeet kuistilla nököttävään kuusennäreeseen.

5 kommenttia:

KirsiJ kirjoitti...

Voi miten kauniita ovatkaan! Monta olet tehnytkin. Mä en ole ehtinyt tuosta Garnstudion kalanterista katsomaan ensimmäsitäkään luukkua. Tarvii mennäkin heti. Kiitos Sinullekin tekstiäsi lukiessani, että muistin.

Tupuna kirjoitti...

Kauniit koristeet ja äkkiä olet tehtaillut:)

Anonyymi kirjoitti...

Voiettä on hyvännäköisiä!!!
Ei kaikki kierrätys ole näin kaunista. Mä en ainakaan osaa.

Anonyymi kirjoitti...

suloiset koristeet ovat! Niinpä minäkin menen heti luukkuja katsomaan! Jossakin olen tuommoset virkatut nähnyt,jossa oli pieni enkeli sisällä.

TeSa kirjoitti...

Näitähän voi koristella monin eri tavoin, enkeleinkin. Minulla tuo rengas oli kamalan suuri, sopi hyvin iso kivi koristeeksi. Ohjeessahan oli pienempi rengas.
Kierrättämällä saa monta tavaraa liitettyä yhteen.
Kiitos teille kommenteista.